Příběh Orabrush

Úvodem bychom chtěli poděkovat společnosti YouTube za zajištění rovných podmínek a zajištěním něčeho, jako je Orabrush, vůbec možným.

Dr. Bob Wagstaff (75 let starý vynálezce Orabrushe) strávil 8 let snahou dostat Orabrush na trh. Za reklamu utratil přes 40 tisíc $ ale prodal pouze okolo 100 kusů. Zkoušel kontaktovat Walmart, Walgreens, CVS a mnoho dalších. Nikoho ale jeho čistič jazyku nezaujal. Kontaktoval i Oral-B a Colgate a chtěl jim prodat svůj patent. Nezaujal je.

V poslední snaze Dr. Bob v roce 2009 navštívil školu Marriott Managment v BYU. Jedné třídě tehdy zadal marketingový průzkum, aby viděl, jestli dokáží přijít s novými cestami, jak kartáček prodávat online. Skupina studentů zjistila, že podle jejich průzkumu si 92% z lidí, kteří si jej chtějí zkusit, si jej nekoupí na internetu. Student (Jeffrey Harmon), který nebyl součástí projektu, zvedl ruku a podotknul: „To znamená, že si 8% pravděpodobně kartáček koupí. To jsou přece miliony lidí, proč se na ně nezaměřit?“

Dr. Bob si Jeffreyho po hodině našel a chtěl se dozvědět víc o tom, co Jeffrey řekl. Jeffrey mu pověděl: „Miluju Váš produkt. Můžu Orabrush prodávat online.“

Za pomoc s prodejem kartáčku Orabrush online Dr. Bob nabídl Jeffreymu svou starou motorku (v 75 letech Dr. Bob už na ní nejezdil).  To Jeffreyho naprosto nadchlo a začal na Orabrushi pracovat po nocích a ránách, mimo svou normální práci.

Jeffrey ve své práci řídil tým lidí, ve kterém si všiml Austina Craiga. Austin právě odpromoval ve Přenosovém Žurnalismu a pracoval tam jako internista. Jeffrey si tehda všiml, že ostatní členové týmu popichují k řečnění o politice, nebo i jiných tématech, ve kterých byl Austin opravdu vášnivý.

Jednoho dne, když byl Austin právě uprostřed jedné ze svých rozmluv, šťouchl do Jeffreyho jeden z kolegů a řekl: „Za tohle to jeho kecání, bych i platil. Je to moje nejlepší část dne.“ To byla přesně ta chvíle, kdy to Jeffreymu došlo.  Hned se Austina zeptal: „Kolik chceš za to, abys takhle mluvil o zapáchajícím dechu?“ Austin se zamyslel a řekl: „Tisíc babek.“

Jeffrey s tímhle nápadem zašel za svým dobrý přítelem Joelem Ackermanem (také talentovaný spisovatel) a požádal ho o nějakou „magii“ okolo tohoto bláznivého YouTube nápadu. Jako laskavost příteli Joel rychle přišel s chytrým scénářem.

Hned poté se Austin, Dr. Bob a Jeffreyho starý spolubydlící Devin Graham (student filmu) pustili do natáčení. První Orabrush film natočili v Pool klubu. Dr. Bob držel mikrofon, Justin hrál a Jeffrey dělal, co uměl, aby řídil jeho první film vůbec. Perličkou například je, že pokud se pořádně zaposloucháte, můžete v pozadí slyšet kulečníkové koule ťukat o sebe.

Tohle video sklidilo obrovský úspěch. Sbíralo miliony zhlédnutí a doneslo Orabrushi pozornost hlavních distributorů a obchodníků. Orabrush tak celému světu ukázal, jak se z projektu ze sklepní dílny stal globálním úspěchem, jen díky tomu, že v něj pár lidí věřilo a YouTube jim otevřela cestu.